Smartfon. Jak usunąć reklamy na Androidzie. Jak zainstalować Adblock, uBlock, itp.

Ostatnio pisałem o moim używaniu smartfona. Temat jest bardzo obszerny, jednak dziś skupię się na jednym aspekcie, mianowicie personalizacji mojej aktywności w sieci i reklamach, które zaczęły mnie mocno wkurzać.

Nie jest tajemnicą, że nasza aktywność na telefonach jest dosyć mocno śledzona przez Google, Apple (jeśli akurat używamy jabcoka), FB oraz inne podmioty. Mnie to zaczęło uwierać w chwili kiedy zacząłem szukać dwóch telefonów dla rodziny. Momentalnie w każdym miejscu w sieci przez kolejne tygodnie zaczęły mi wyskakiwać reklamy Google i FB dotyczące wszelkich ofert telefonicznych... taki nachalny atak marketingowy. Dosyć... po co mi w ogóle reklamy, jeśli nie chcę ich oglądać...



Na pierwszy ogień poszła główna przeglądarka na pasku systemowym. Wykasowałem z niej Chrome i zainstalowałem Firefox.

Na Firefoksie niektórzy użytkownicy Androida wieszają psy, bo niby jest wolny i zużywa zasoby systemowe. Ja używam od lat np. na tablecie i nie narzekam, ale OK... jeśli ci nie leży Firefox to spróbuj przeglądarki Opera, która ma już wbudowaną (częściową) blokadę komercji/reklam i szereg innych fajnych opcji. Opera jest budowana na tej samej bazie co Chrome, więc nie powinno być różnic z wydajnością w stosunku do aplikacji systemowej.


Klikasz na  Google Play, instalujesz Operę i w tym momencie już po sprawie, nie trzeba NIC konfigurować (możesz się co najwyżej upewnić w opcjach, czy blokada reklam jest włączona). Temat zamknięty.

Ja jednak na razie wybrałem Firefox. Trzeba go jednak chwilę skonfigurować (15 minut?).

Po uruchomieniu Firefoksa klikam na menu, czyli 3 kropki na górze po prawej i klikam Dodatki. Instaluję to co widać na zdjęciu.


1. Blokada wyskakujących okienek popup (opcjonalnie)

2. Badger. Blokada śledzenia i personalizacji przez różne portale, w tym Facebook (opcjonalnie)

3. uBlock Origin (albo inny Adblock) który blokuje upierdliwe reklamy (obowiązkowo). Wybieram uBlock Origin bo jest szybki i nie trzeba już w nim NIC ustawiać, wszystko dla regionu PL jest domyślnie ustawione.


Ja sobie jeszcze w głównych ustawieniach Firefox zmieniłem domyślą wyszukiwarkę z Google na DuckDuckGo. Wyszukiwarka www.DDG.gg gwarantuję maksymalną prywatność w gronie popularnych wyszukiwarek dostępnych na rynku.  Jeśli chcesz spróbuj, zobacz, przetestuj. To już jest  popularna, pełnokrwista i zaawansowana wyszukiwarka, która powinna cię zadowolić. Zawsze można wrócić do Google jednym kliknięciem, jak coś...

W moim Firefoksie nie włączyłem konta Firefox, czyli synchronizacji z innymi urządzeniami i komputerami z Firefoksem (nie jest mi to potrzebne), co zapewnia większą prywatność moich aktywności.

Wypróbuj to co opisałem... Internet na smartfonie może przez to stać się odrobinę bardziej przyjazny dla minimalisty...

Pozdrawiam!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Spotkania klasowe po latach - dlaczego wszyscy pieprzą, że to nie ma sensu?

Dorodango

Życie analogowe czy cyfrowe?