Jak naprawdę wygląda Święty Mikołaj?
Zastanawialiście się jak wygląda Święty Mikołaj? Otóż wygląda tak. To jest przykładowy wizerunek Świętego, jaki jeszcze dominował w okresie mojego dzieciństwa.
Można i nieco bardziej klasycznie:
Wizerunek otyłego, rubasznego dziada z czerwonym nosem, przypominający pana Mariana spod Żabki przebranego dla hecy w krasnoludka jest zupełnie nieprawidłowy a wziął się stąd...
Można i nieco bardziej klasycznie:
Wizerunek otyłego, rubasznego dziada z czerwonym nosem, przypominający pana Mariana spod Żabki przebranego dla hecy w krasnoludka jest zupełnie nieprawidłowy a wziął się stąd...
Obecny popularny wizerunek – czerwony płaszcz i czapka – został spopularyzowany w 1930 roku przez koncern Coca-Cola, dzięki reklamie napoju, które pomogła utrwalić w powszechnej świadomości
ten kostium (...)
czerwona czapka z białym pomponem, stała się jednym z komercyjnych
symboli świąt Bożego Narodzenia.
Współcześnie, ze względów komercyjnych, wizerunek św. Mikołaja jest
używany przez handlowców, a okres wręczania prezentów rozciągnął się od
imienin Mikołaja do Nowego Roku. Jako postać reklamowa św. Mikołaj jest
popularny w okresie świątecznym także w krajach Azji, dokąd trafił z USA. Towarzyszy kończącym rok handlowym promocjom nawet w Chinach (...)
Także jeśli, tak samo jak mi, nie podoba Ci się agresywna komercjalizacja Świąt Bożego Narodzenia i sprowadzenie ich do nadmiernego picia, forsownego obżarstwa i rewii zakupoholizmu to "witaj w klubie".