Nie warto włączać personalizacji reklam! To dla Ciebie szkodliwe

Ostatnio instalując kilka aplikacji, np. alternatywna przeglądarka internetowa, czy jedna z sieci społecznościowych natknąłem się na opcję - włącz personalizację reklam.

Całość jest "sprzedana" jako coś dobrego dla mnie, bo przecież pokazuje reklamy zgodne z moimi zainteresowaniami, co więcej, wielu ludzi zaakceptuje ten fakt... 

To Moi Drodzy jest już Wasz wybór, ja jednak przypomnę, dlaczego ja wolę NIE pozwalać włączać spersonalizowanych reklam, gdziekolwiek jest tylko taka opcja.


Generalnie po co jest nam ta reklama w internecie? Otóż ona jest wszędzie. Poniekąd pozwala częściowo sfinansować aktywności blogów, autorów, dostawców aplikacji oraz usług. OK, tu się nie będziemy pieklić. Jak nie chcesz reklam - proszę bardzo! Płać!

Ja sam np. wolę zapłacić za usługę np. streamingu filmów i nie musieć oglądać TV publicznej z reklamami. Chcąc jednak, np. odnowić konto o oszczędzaniu pieniędzy na Twitterze muszę zgodzić się na reklamy, nie widzę opcji premium, przynajmniej na razie. Pytanie tylko czy kliknę spersonalizowane reklamy, czy nie. Otóż...

Nie warto włączać personalizacji reklam! To dla Nas szkodliwe

Dlaczego? Nie żyjemy w epoce kamienia. Jak czegoś potrzebujesz - idziesz do sklepu i kupujesz, jak jesteś głodny - idziesz do spożywczaka po bułki, masło i coś na kanapkę - i jesz według potrzeb.. Czy do przeżycia potrzebny Ci trylion zachcianek konsumencich? NIE! Po co zatem reklama spersonalizowana? Reklama ta obecnie ma przede wszystkim zadanie kreować potrzeby, mniej często po prostu informować!

Kreacja potrzeb to inaczej psychomanipulacja..

Nie wierzę do końca osobom, które zawsze twierdzą, że mają wszystko wg planu, że mają wszystkie emocje zakupowe na wodzy, że nie ulegają zachciankom, reklamom. To statystycznie nie możliwe, nad kreacją naszych potrzeb, nad uczynieniem nas posłusznym trybikiem w machinie sprzedaży pracują najlepsze mózgi, najlepsi specjaliści, nawet sztuczna inteligencja. Nie wierzę, aby przeciętna osoba zawsze i 100% była w stanie się obronić przed sztuczną kreacją jej potrzeb, przed psychomanipuacją.

O ile reklama zwykła może mieć często tylko charakter informacyjny. Reklama spersonalizowana to koncentrat psychomanipulacji i (oczywiście w nadmiarze) trucizna dla naszego dobrostanu psychicznego, finansowego, konsumenckiego. 

Otóż wszystko jest dla ludzi - tyle, że z umiarem. Problem w tym, że stopień "dotarcia" reklam spersonalizowanych do naszych umysłów jest już zbyt duży. 

Reklama spersonalizowana jest o rząd wielkości skuteczniejsza, niż reklama "randomowa", a to jest już po prostu przesada, dlatego gdzie mogę - unikam jej - ponadto staram się stosować wszelkie aplikacje i dodatki, które te reklamy blokują (nie zawsze, ale bardzo często).

Polecam:

Konsumenckie emocje niszczą Twój sukces finansowy. Jak je opanować?

Niedługo poprzypominam Wam, jak się ochronić przed nadmiarem reklam, jak je powyłączać na smartfonie, itp. 

Pozdrawiam!

Aktualizacja:

1. Na blogu znalazłem nieco wiekowy samouczek o wyłączeniu reklam na smartfonie - wymaga sporej aktualizacji - teraz jest prościej - ale wciąż możesz skorzystać - to te same metody:

https://realny-minimalizm.blogspot.com/2019/03/smartfon-jak-usunac-reklamy-na.html

2. OK, mamy już coś nowszego:

Jak wyłączyć reklamy na smartfonie #1


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Spotkania klasowe po latach - dlaczego wszyscy pieprzą, że to nie ma sensu?

Dorodango

Życie analogowe czy cyfrowe?