Mniej Facebooka - postanowienie noworoczne 2015

Wielu z nas ma noworoczne postanowienia ja oczywiście także! Podczas Świąt obserwowałem Kolegę - jednego z bloggerów, którzy całkowicie zrezygnowali z osobistego profilu na FB. Dało mi to do myślenia - zmierzyłem sobie ilość czas poświęcanego tej popularnej społecznościówce i wyniki mnie negatywnie zaskoczyły. Niby nic, niby tylko zerknięcie na newsy, niby dwa, trzy słowa do znajomych, niby tylko moment, aby wrzucić link do bloga, ale około połowa czasu, kiedy komputer jest włączony, to czas, gdzie w okienku przeglądarki jest FB.



Nie podoba mi się ta obserwacja, chcę to u siebie zmienić. To ogromna strata cennego czasu. Nie jestem i nie będę radykałem - konta kasować nie będę. Używam FB jako pewnego narzędzia, o czym wkrótce napiszę więcej - FB jest przydatny - jednak moje postanowienie to używać FB i innych społecznościówek bardziej świadomie, redukować czas poświęcony na rozmowy na FB - od tego jest mail i telefon, gdzie sprawy załatwia się szybciej i bardziej zwięźle.

Cóż to za minimalizm jeśli zredukujemy wszystko na około, jednocześnie wskakując z "uwolnionymi zasobami" w świat wirtualny? O nie. Tam, ponad ekranem monitora czeka prawdziwe życie.

Tym pozytywnym akcentem kończę wpis.

A co Wy na ten temat myślicie?

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Spotkania klasowe po latach - dlaczego wszyscy pieprzą, że to nie ma sensu?

Dorodango

Życie analogowe czy cyfrowe?