piątek, 4 grudnia 2015

Jak naprawdę wygląda Święty Mikołaj?

Zastanawialiście się jak wygląda  Święty Mikołaj? Otóż wygląda tak. To jest przykładowy wizerunek  Świętego, jaki jeszcze dominował w okresie mojego dzieciństwa.


Można i nieco bardziej klasycznie:


Wizerunek otyłego, rubasznego dziada z czerwonym nosem, przypominający pana Mariana spod Żabki przebranego dla hecy w krasnoludka jest zupełnie nieprawidłowy a wziął się stąd...



Obecny popularny wizerunek – czerwony płaszcz i czapka – został spopularyzowany w 1930 roku przez koncern Coca-Cola, dzięki reklamie napoju, które  pomogła utrwalić w powszechnej świadomości ten kostium (...)  czerwona czapka z białym pomponem, stała się jednym z komercyjnych symboli świąt Bożego Narodzenia.


Współcześnie, ze względów komercyjnych, wizerunek św. Mikołaja jest używany przez handlowców, a okres wręczania prezentów rozciągnął się od imienin Mikołaja do Nowego Roku. Jako postać reklamowa św. Mikołaj jest popularny w okresie świątecznym także w krajach Azji, dokąd trafił z USA. Towarzyszy kończącym rok handlowym promocjom nawet w Chinach (...)


Także jeśli, tak samo jak mi, nie podoba Ci się agresywna komercjalizacja Świąt Bożego Narodzenia i sprowadzenie ich do nadmiernego picia, forsownego obżarstwa i rewii zakupoholizmu to "witaj w klubie".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

UWAGA! Wszelkie komentarze wyglądające na reklamę oraz zawierające linki komercyjne zostaną skasowane!